Krótka przerwa i powrót na Marsa

Witajcie, korzystam z chwili żeby uzupełnić stronę. Mam teraz na głowię trochę Ważnych Spraw co odbija się na blogu. Nic na to nie poradzę! Mam nadzieję że kiedyś jeszcze wrócę do formy i uda mi się zdobyć Wasze zaciekawienie. Pisanie dla Was i czytanie wiadomości od Was to dla mnie ogromna frajda i na pewno z niej nie zrezygnuję z różnych, Ważnych Powodów 😉

Piszę bo dotarła do mnie wiadomość o końcu okresu słonecznej koniunkcji, przez którą komunikacja z Marsem znacznie ograniczono. Na stronie http://curiosityrover.com/ możecie od wczoraj oglądać nowe zdjęcia i pewnie na dniach JPL opublikuje jakieś podsumowanie tego biernego miesiąca. Więcej wkrtóce.

chipI jeszcze jedno, fajna wiadomość na koniec. Pamietacie, że w trakcie przygotowań misji MSL NASA zorganizowała akcję zbierania „podpisów” wszystkich chętnych wysłać swoje nazwisko na Marsa? Łazik jest wyposażony w dwie komórki pamięci (otoczone czerwonym kółkiem na zdjęciu) zapisane ponad milionem nazwisk!

Dzisiaj podobną atrakcję oferuje MAVEN. Jeśli chcecie by wasze dane zawisły na orbicie Czerwonej Planety zarejstrujcie się na stronie Going to Mars.

Do usłyszenia! clrk

3 thoughts on “Krótka przerwa i powrót na Marsa

    • Gdy pierwszy raz usłyszałem o Mars One, o tym że selekcja przyszłych marsonautów ma odbywać się w formie reality-show, też nie mogłem uwierzyć że to program na serio. Praktyka wskazuje, że powinni tam polecieć profesjonaliści a nie entuzjaści bez wieloletniego przygotowania, o czym mówi cytowany pan profesor.
      Nie podzieliłem się z Wami tymi wątpliwościami z innego powodu – uważam, że taki program TV to szansa dla zainteresowania szerszego odbiorcy kosmiczną eksploracją. To bardzo ważne. Jeśli chcemy sięgnąć gwiazd, powinniśmy przekonać do tego opinię publiczną. Nie wynaleziono do tej pory lepszego narzędzia od rozrwyki w mediach masowych 😉 Myślę, że pan profesor Moskalik powinien mieć to na uwadze.

Skomentuj

